fredag 18 september 2020

Vem är hon?

WomanBehindTheCamera.

Fick ta plats framför kameran. Jag tänkte att ni kanske ville se vem ni konversera med här inne så detta är den bistra sanningen ;-)

No mercy!

Ljuset är fel ,fokusen är fel och bakgrunden är rörig besticken sticker upp ur håret men vet ni HUR jäkla svårt det är att fota sig själv, ASSVÅRT! 

Så that´s it, ni får hålla tillgodo med denna bilden, take it or leave it ;-) men jag kan leva med det för det är ändå jag som alltid är på rätt sida kameran annars.

En dag när OM jag känner för det ska jag skriva ett litet stycke om mig själv, kanske..


Ljuvliga Fredag!

Solen skiner och jag har skördat de sista tomaterna och paprikorna, pelargonerna har åkt in på vintervila och andra krukor har städats ur och innehållet är slängts.

Vad har ni gjort idag?

Lite vemodigt är det allt att städa undan sommaren.

Örterna får klara sig ett tag till....

och möblerna får vara ute tills mannen har tid att ta in dem i förrådet.

Nu är det dags att köpa pumpor och krysantemum till dekoration utomhus, det är minsann underbart det med...

Man kurar ihop sig under filten i soffan, stearinljusen värmer och skapar stämning.

Raggsockorna åker på..

Välkommen hösten!

Slänger med en bild på de sista rabarberna med och önskar alla en skön helg.


Visst är det lite barndomsnostalgi med socker och rabarber....

//Carina

6 kommentarer:

  1. ÄLSKAR hösten. Mörkret, myset, färgerna, luften... Och fin bild på dig du vackra människa :) Med bestick i håret och allt ;) KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hösten är visst magisk Jeanette, min kropp mår ju bäst på sommaren men hösten är absolut vackrast. Hahahahahahaha men tack, med bestick och allt ;-) ;-) K.R.A.M

      Radera
  2. Självporträtt är verkligen inte lätt men jag tycker du fått till det bra! Och en jättefin stilleben på rabarbern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihihih får väl prova seriöst en annan gång kanske för att få det bättre, eller inte...det är trevligare att stå bakom kameran. Tack för fina ord Anneli, vi ses/Carina

      Radera
  3. Hej! Kul att få ett ansikte på dig också, håller med om att det är svårt med självporträtt, jag njuter också mest bakom kameran. Ser fram emot att läsa lite mer om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra, vi ses i bloggosfären Camilla!/Carina

      Radera